Ogólna charakterystyka


Układ hamulcowy nubiry II to tradycyjny system składający się hamulca zasadniczego, hamulca awaryjnego oraz hamulca postojowego.
Hamulec roboczy to tradycyjny system składający się z pompy hamulcowej dwuobwodowej w której koła połączone są krzyżowo np. prawe tylne i lewe przednie.
Dzięki temu połączeniu hamulec awaryjny jest realizowany przez nie uszkodzony obwód czyli jeżeli uszkodzi się nam hamulec prawy przedni to lewe tylne koło nie będzie hamowało w tym wypadku hamulec awaryjny będzie działał na koła lewe przednie i prawe tylne.
Pompa hamulcowa jest wyposażona w serwo hamulcowe podciśnieniowe 9" którego zadaniem jest wspomaganie hamulca zasadniczego, dzięki temu nie musimy z tak dużą siłą naciskać na pedał hamulca aby efektywnie hamować gdyż serwo zwiększa nacisk na pompę hamulcową.
Serwo działa tylko przy włączonym silniku jeżeli silnik nie pracuje to hamulec jest znacznie twardszy, szczególną ostrożność trzeba zachować np. podczas holowania auta przy zgaszonym silniku.
W wersji II nubiry możemy zamontować ulepszony cztero obwodowy układ ABS przeciw blokujący firmy BOSCH który jest zintegrowany z EBD elektronicznym systemem rozkładu siły hamowania.
Hamulce postojowy jest hamulcem mechanicznym który działa na koła tylne za pomocą zestawu linek i cięgien.


Darmowy hosting http://www.osemka.pl
Projekt strony Eliasz Piotr, Niepołomice 2011